Nye venner

 

 

Jeg har fået tre nye venner. De siger ikke meget, men de er altid med på en kaffetår! Det er det bedste ved dem.

Jeg indrømmer blankt, at mine tre nye koppevenner er et udslag af ‘køb-dig-glad’-filosofien, men den kan også have sin berettigelse visse steder. Det var helt klart på sin plads for et par dage siden, i hvert fald. Jeg sunder mig stadig ovenpå oplevelserne den dag, men tid hjælper, kaffekopper med indhold hjælper, kærlige mennesker, ord og tanker hjælper. Jeg nærmer mig overfladen igen. Mens jeg venter på at nå det sidste stykke op i lyset og luften igen, strikker jeg en smule, læser en smule, leger en smule med snottet minister (jeg er for eksempel helt ufrivilligt blevet hvervet til en modellervoks leg i øjeblikket), sover en del og venter bare lidt uden at lave noget særligt. Ind imellem kan man opdage, at man sidder og funderer over aldeles mærkværdige ting og sager… Som for eksempel hvilken ko, man ville være af dem, der findes på ko-koppen. Hvad ville du vælge?

 

Det kan man faktisk godt tænke lidt over. Jeg er ikke selv helt afklaret, kan jeg afsløre.

Jeg vil vende tilbage til hverdagsvirkeligheden. Min yngste datter er ved at lave ulækre regnorme med neonpink modellervoks, som skal ud i regnormeskoven. Nogle gange skal man bare skynde sig at hoppe med på den vogn, som er fuldstændig ukompliceret og hvor en regnorm om et øjeblik er en pandekage, og hvor intet er mere kompliceret, end at en ostehaps kan genoprette verdensordenen. Jeg smutter!

Skriv et svar

