Bang!

Så sad jeg her. Med telefonkold kaffe og kanelgiffel fra Føtexbageren, som er min ven.

 

 

Kolde tæer, kolde fingre, radiatoren på 4, susende og brusende en knasende varme ud rummet, som hurtigere end lynet konsumerer varmestrømmen og råber på mere. Det er snestorm uden for vinduerne. Har allerede været ude i den op til flere gange. Forskellige opgaver og problemstillinger skulle håndteres. Afleveringer og farvelkys er helt obligatoriske, derimod er udfordringer som ‘mor, jeg kan ikke finde mit badetøj og jeg skal i svømmehallen kl 13’ en ret umulig opgave at løse på en snestormsdag, hvor badetøjet så vidt vides ikke befinder sig på matriklen. Der er faktisk ikke ret mange, der sælger badedragter i snestorm, skulle jeg hilse at sige. Ældstebarnet blev desuden så fuldstændig opslugt af Rasmus Klump i morgentv, at man slet ikke kunne samle sig om de praktiske sysler som at få alle ejendele bragt med sig ud i bilen på vej til skole. På den konto indkasserede morgensmadret mormenneske endnu en tur i snestormen på den knirkende damecykel, der ikke frivilligt lader sig presse op ad bakken gennem snedriverne. Ældstebarn er nu udstyret med passende idrætsbeklædning, og den med badetøjet står stadig åben. Der er mindst én tur mere i sneen, før missionen er fuldført…

Dagen i går bød på overraskende mange arbejdstimer. Der sneg sig en ekstra aftenvagt ind fra sidelinien, da sygemeldingerne tikkede ind fra morgenstunden. Så 16-17 timer efter afskibningen til arbejdspladsen, kunne jeg vende snuden hjemad, mod dynerne og alt for få timer inden en ny morgen. Derfor er håret lidt fladt, energien lidt lille og de mørke rande under øjnene lidt ekstra tunge i dag. Men så er det jo godt, at jeg har en fri dag i morgen – og endda med fornemt besøg fra mindstebabyniecen og hendes mor og far. Jeg glæder mig allerede!

Skriv et svar

