Do you read me?

 

 

Det er mig, der står og vifter med det hvide flag ude på Middelfartvej… håber, nogen finder mig midt i snestormen! Man starter ud med at tænke, at en formiddag med børn og kaffetår er lige i øjet. Bortset fra, at man skal ringe og meddele, at man er minimum en time til halvanden forsinket på arbejdet i eftermiddag.

Man kunne endda fristes til, på et tidspunkt, at have lyst til slet ikke at skulle afsted senere på dagen. Men det var også inden… Inden der sad en smækhysterisk syvårig i fodenden af sengen og startede ud med at kommandere og skælde ud, for derefter at trampe så voldsomt op ad trapperne, at det puds, der endnu sad fast i loftet, uværgerligt måtte drysse lidt i bukserne af skræk. Det var også inden jeg blev plaget til ukendelighed om alt, fra gulerødder, pålægschokolademadder og film. Inden der sad en stangtosset treårig, med snotstriber og arrighed, under vasketøjsstativet og bebudede, at hun aldrig mere kom ud til mig. Kun måske for at holde jul, altså. Det var også inden de to store kastede sig ind i en vild catfight om en papengel, som nogen sagde var hængt skævt op, og som derfor affødte højlydt råben og pigeskrig, altimens nu hidkommen treårig uanfægtet sad med saks og papir, skrålende de to første strofer af ‘Søren Banjomus’ i random-mode. Der dog kun varede indtil treåringen forlangte taperulle af intetanende mormenneske, som fejlagtigt kom til at afslå den venlige anmodning. Hvorefter treåringen gav sig i kast med den helt store tåreudgydelse, fordi hun både havde sagt ‘pliiiiis’ og ‘kåm nu, moar, så’ du søøøøddd’, og så var jeg ikke engang sød. Så jeg hentede tapen, som hun derefter klistrede sig selv og papiret fast til bordet med, for derefter at blive såret på skæret fra tapeholderen, så nu ser vi Emil fra Lønneberg.

Inden alt det… kunne jeg virkelig godt have lyst til at blive hjemme hele dagen. Nu- vil jeg godt bare reddes fra det hjemmegående liv bag ligusterhækken, som vi ikke har,  men uundgåeligt får, fordi vi har frostknuder på tæerne og en lænset konto af knaldhytten her. Men kom bare og red mig. Eller kør mig på arbejde…

Ps: Fik jeg sagt, at jeg elsker mine børn?? 😉

One Comment on “Do you read me?”

  1. Lili Ruby siger:

    nååååååååååååå Sådanne skønne dage at have – synes nu treåringen er vældig sød og fiks… “kommer kun ud for at holde jul” – det er godt med nogle forbehold – for tænk nu hvis……. man skulle holde jul under vasketøjsstativet..???!!!!

    Håber du nyder stilheden og din vagt….:0) :0)

    og ja – jeg ved du elsker dine børn.

    Knus Lili


Skriv et svar

