Dissingsk dejligt

Alle burde have lov at starte sådan- morgenstund, kaffe, Ivar Kleive og Poul Dissing i skøn samklang. Velbehag, velsmag, vellyd.

Jeg føler mig heldig, som jeg går igennem den danske sangskat med d’herrer Dissing og Kleive, vandrende frejdigt over sommersange, julesalmer, høsttaknemmelige kvad og muntre viser i ubekymret blanding. Jeg har lige snuppet et års tid på en fin morgen. Nu runder jeg af med Påskemorgen, og hvad er der så mere at ønske sig?

 

Jeg sidder jo her, i køkkenet som godt nok er koldt, grundet manglende radiator (som igen bunder i en vis forvirrethed over egen rørføring dernede i stueetagen), men her er hyggeligt, og med stearinlys og hyggelige sysler er jeg alligevel ikke den, der klager nu. Der er lidt pligtting at ordne i formiddag inden aftenvagten sætter ind, men det opvejes rigeligt af den rigdom på strikkeprojekter, der ligger og venter på mig. Jeg kan vælge og vrage, kan jeg, for jeg har fået tusind gode idéer cirka, og jeg har lyst til at omsætte dem alle til virkelighed lige på stedet.

Kan hænde det er lidt voldsomt at søsætte alverdens ting på en lille formiddag, men jeg skal i hvert fald udvælge mig et projekt med omhu. Det er jo snart jul…

Skriv et svar

