Jeg har besluttet mig

Ja, det har jeg. Nu skal det være, ikke noget med at udskyde til en sen nytårsaften, hvor man fornøjet tror sig i stand til alverdens bedrifter. Jeg har besluttet mig for… ja, undskyld hvis det lyder plat eller søgt, men altså jeg har bestemt mig for at være glad. Phew, dér slap den ud. Det er på en måde en lille smule mærkeligt at sige højt, eller sådan lidt ømtåleligt, for tænk nu, hvis nogen griner?! Eller stønner indvendigt over mig. Men på den anden side, der er nu heller ingen læsetvang her i firmaet, så måske må folk selv om det, om så skulle være…

Det dér med at være glad handler vel i bund og grund også rigtig meget om, hvordan man betragter sig selv og sine grundvilkår. Om det liv, man er i fuld gang med, er valgt eller påført. Om man kan enes med det, eller bekriger det hver eneste dag. Måske er jeg ikke verdens bedste til at enes med Bolbro, ville hellere forenes med Østerbro igen, men sådan er det bare ikke. Bolbro eller ej, så er det kun mig, der kan være glad for lige mit liv, og modsat også kun mig selv, der kan slå det hele til jorden, ved at begræde det hver dag. Det er lige her, det, med at være glad, kommer ind.

Travle dage, endeløst travle og mørke, lange dage, for lidt søvn, for mange gøremål, for lidt overskud, for meget rod, for meget vasketøj, for mange madpakker og den slags. Det kan hurtigt tage magten fra mennesket. Jeg gider det ikke! Derfor vil jeg være glad. Ikke glad på trods, bare glad. Udfordringerne er ganske rigtigt mange, men jeg gider ikke tælle dem. Man får alligevel ikke points for dem. Det er federe at være glad. Ikke fordi man skal, bare fordi det er bedre.

Så nu ved I det. Jeg tror ikke på nytårsforsætter. Jeg tror heller ikke, at jeg kan gennemføre mit projekt her uden at knalde hovedet mod muren ind imellem. Det er heller ikke afgørende. Jeg tror på erkendelser, kommet frem gennem arbejde og erfaringer. Derfor må jeg stoppe op og starte på noget nyt på sådan en dejlig 3.søndag i advent.

Glædelig adventssøndag!

5 kommentarer on “Jeg har besluttet mig”

  1. Line siger:

    Jeg er glad sammen med dig, søs. Lad os følges…
    KH Line

  2. hanne siger:

    du har haft en god weekend! Lad sådanne dage fortsætte.
    Tillykke, og held og lykke med beslutningen.
    Knus

  3. Julie siger:

    Amen to that, sister!

  4. Lili siger:

    Jeg synes det er en sej og MODIG belsutning du har taget dig der – sådan skal det bare være…. gid jeg kunne følge efter dig og holde det ikke mindst….
    (og du må altså stadig skælde ud indimellem….hvis jeg skulle bestemme det… 😉 )

    Knus Mig

  5. […] rundt om, så tror jeg faktisk, at jeg vil slutte min morgentankerække med at konstatere, at min beslutning stadig lever. I bedste velgående faktisk. Er jeg ikke heldig? Og så vil jeg grave ministeren ud […]


Skriv et svar

