Åh gys af fryd!

I’ve had myself a favorite time! Føle, mærke, gramse og ønskedrømme lige så længe, man kan have lyst i en garnbutik. Langt om længe vælge sig en lille drøm, som kan ligge og lune i et decemberkoldt ruskevejr. Tillige svælge i knapper, dimser, skønne ekstravagancer, købe en gave af det, man allermest er forelsket i. Glæde sig over modtageren, glæde sig til at give den. Trække jakken tæt omkring sig, bevæge sig ud i mørket og det våde vejr, og så lidt senere trække ind igen, i menneskemylderet ganske vist- vi er mange, der er lidt våde og meget hyggetrængende- og sætte sig her, med en skøn varm kop kakao. Som nogen har lavet til mig! (Mod betaling, ganske vist, men alligevel…)

Jeg behøver ikke mere. Nu vil jeg snart tage hjem igen, nogle julegaver rigere, lidt mere overskud på den mentale konto, og så glæder jeg mig bare til en lang aften i sofaen, i selskab med strikketøj og kaffetår. Måske man endda kan være heldig at være vågen længe nok til, at der falder lidt voksensnak af? Så vil jeg for alvor ikke ønske mig mere!!

God torsdag aften…

Skriv et svar

