Ahh

Nu er det nu. Det er der en børnetime, der hedder. Det er så sandt, som det er sagt, vil jeg sige. Nu er det nemlig nu. Der er bare nogle nu’er, man har glædet sig mere til, end andre. I nat var et nu, som jeg godt bare ville have overstået. Men nu, derimod, er et nu, jeg har glædet mig til længe. Nu er jeg nemlig færdig med natjob, børnene er hentet, gulvet er støvsuget og vasket, badeværelset er gjort rent, kaffen er i koppen, og Ruben er på vej hjem. Det er så fint med mig, at nu er det nu! Sidder lige så stille her med pigerne ved bordet, de tegner alskens mærkværdigheder, lige fra roser til batteriehøner og pindsvin med døre på ryggen. Jeg nyder deres evindelige smånynnen og forsøg på engelske popsange. Jeg nyder, at trætheden er behagelig i kroppen, ikke lammende, at jeg har fri hele weekenden, og at Ruben har kage med hjem til kaffen…

 

 

Jeg glæder mig. Meget. Jeg trænger nemlig, synes jeg selv. Håber, andre er så heldige som mig…

Skriv et svar

