Oktoberdage

Vodpod videos no longer available.

more about “Oktoberdage“, posted with vodpod

 

Ind i mellem er der lidt stille på siderne. Det er fordi der arbejdes. Det skal jo passes, selvom der er så meget liv, der skal leves herhjemme og alle mulige andre steder også. Er nu hjemme efter endt gerning på OUH- selvom jeg kan lide at arbejde, er der nu ikke meget Miss Nightingale over mig. Jeg vil hellere hjem.

Der er jeg så nu. Hjemme altså. Det er de andre heldigvis også, og jeg blev endda modtaget udenfor af en æbleskrællende komité. Det synger på sidste vers for æbletræet i denne omgang, men jeg har nu heller ikke andet end godt at sige om dets indsats. Vi takker og glæder os til næste forår, hvor blomsterne kan få lov at sprede duft og glade fornemmelser. De sidste æbler er nu plukket ned, mere eller mere nænsomt, idet statsministeren insisterede på at tilbyde sin gavmilde hjælp. Iført orange vejarbejderdragt (termosættet fra sidste år passer lykkeligvis endnu), 5 sammenbundne snørebånd bundet om hovedet (for det ser sejt ud, mor) og en yndig blomstret vinterjakke fra Noa Noa, som sikkert ikke havde forudset lige dén kombination af farver og form. Men æblerne kom ned, og derefter videre under kyndig og kærlig behandling af fire lidt større hænder, som derefter leverede en balje æbler i favnen på just hjemkommen mor, forkyndende at man altså trængte vældigt til noget æblekage lige om lidt.

Nu er æblekagen bagt, dog lige til den sene side, så den må blive dessert i dag. Spiller ingen rolle, sagde ynglingene. Der skal jo også være noget hyggemad til ‘Pingvinerne fra Madargaskar’! Jo, jo, jamen det skulle så være leveret, sagde lettere brugt mormenneske. Og glædede sig i sit stille sind til at Pingvinerne er skredet og børnene puttet. Jeg elsker at være sammen med dem, nogle gange er jeg bare lidt for træt. Som for eksempel i dag, efter 20 timers arbejde på knap halvandet døgn. Hvem har egentlig bestemt, at det er så vanvittig smart at have 12-timers vagter? Man er jo næsten bevidstløs, inden man er færdig…

Jeg satser på at komme lidt mere til bevidsthed i løbet af et par kopper af den gode latte. Jeg har noget weekend at indhente. Med æblekage, kaffe og strikketøj. Og en godnathistorie og lækre nattøjsbørn i sofaen. Imens vi indhenter, er man velkommen til at kaste et blik på billederne… Vi har lavet mange hyggelige sager!

Skriv et svar

