Det er ganske vist!

Jeg har prøvet noget nyt. Ganske nyt, ganske vist. I går aftes var jeg til strikkearrangement i Kulturmaskinen inde i byen. En strik-designer (jo, sådan nogle findes, og nej, hun er ikke kikset med uldsokker i sandalerne!) kom og fortalte om sine bøger, sine modeller, teknikker og sådan noget. Jeg lærte for eksempel at strikke bieser og har fået en ny og bedre måde at lave vendestrik på.. Det vil for nogle være totalt sort snak, varm luft og nonsens, men pointen er nu også bare, at det er dejligt at prøve nyt, som gør glad, som interesserer og giver lyst og fornøjelse. Og så kan man jo altid få lidt flere behov, end man allerede havde i forvejen! Jeg forsynede mig med en enkelt bog, som jeg følte jeg måtte eje, men der var langt flere fristelser, end kronerne rakte. Eventyrlighederne i bogen her er helt klart på ønskelisten over luksusting, det er ganske vist!

Og nu sidder jeg her ved spisebordet. En ny, blank og ubrugt dag ligger foran mig. På vagtplanen står der egentlig dagvagt, og jeg stod op i nattens mulm og mørke, vækkede trætte og varme små børn, puttede madpakker i taskerne og sprang på cyklen for at stå i mit nurse-outfit kl 7. Blot for at finde ud af, at jeg ikke var sat på tavlen til noget, og egentlig bare var til overs. Så jeg meddelte, at eftersom jeg har sovet blundet med pivende 3-årig på maven fra midnat, var jeg mere stemt for at vende næsen hjem igen, end at sidde og trille tomler på kontoret. Så nu sidder jeg her, med latte i koppen, ministerselskab ved spisebordet og desuden helt kort hår. Jeg lærer aldrig at nå at ringe til frisøren, inden jeg har klippet manken af…

Nu vil jeg lukke ned her, sætte mig med foldede hænder og krydsede fingre og sende alt det bedste jeg ved i retning af Dittepigen, som bliver en fiks og færdig grafiker lige om lidt.

God dag, kh I

Skriv et svar

