Countryside

This is it! Jeg bor nu på landet, hvor der kan lugte af møg, hvor der er mørkt om aftenen (godt nok kun til den ene side), og hvor jeg kan se Karlsvognen på himlen på vej hjem fra aftevagt. Eller, det kunne jeg, hvis jeg var sikker på, hvor jeg skulle kigge… Jeg tror snart, Ruben giver op på den front. Det med stjerner, og så reglerne i Backgammon, det er ikke min spidskompetence! Blandt andet.

Jeg er lige kommet hjem fra arbejde- jeg kan berette fra vestfronten, at det går bedre. Nu har jeg lavet rigtigt menneskearbejde, når jeg går hjem, og det er jo derfor jeg kommer. Det føles fint. Jeg har også haft sved på panden et par gange, for når man står med ryggen mod muren med et barn (eller en voksen, for den sags skyld!), ville det være overmodigt ikke at svede lidt over det. Jeg har svedt! Jeg har haft min ilddåb, op til flere gange endda, men jeg har fået god respons efterfølgende fra mine kolleger, og så gider jeg godt at gøre det igen. Det er sådan det skal være, når man går på arbejde! Nu er jeg heldigvis hjemme igen, det er alligevel det skønneste, for det er jo her, mine fire yndlings er! Jeg deler stadig min dyne og seng med Ella, og jeg klager faktisk ikke, for jeg priser mig lykkelig over at hun og de to andre er fine, sunde og raske børn, som trækker vejret, taler til mig, forlanger min kærlighed, opmærksomhed, og gode vilje, som lærer, leger og lever hver dag. Så er det ok at dele sin dyne, for jeg er bare heldig!

I morgen skal jeg på tur. Jeg har fri, og jeg har ærinder i byen. Ikke i andedammen her, men i byen, som i ‘hjemme i København’. Det bliver dejligt og mærkeligt, forvirrende og lidt sørgmodigt, og jeg er næsten helt nervøs. Det er lidt fjollet, I know, men jeg er jo også bare lidt fjollet indeni… Så nu vil jeg gå i seng og skubbe lidt til Ella, så jeg også kan være der, og lade op til en ny dag.

Kh I

One Comment on “Countryside”

  1. hanne siger:

    Hej Ida
    Godt at kunne følge lidt med hos jer ad denne kanal. Sidder i en temmelig rolig nattevagt, i selskab med min kande te og en pc der får lov at surfe hele natten!
    God tur til KBH i morgen. Håber ikke du kommer til at savne for meget!
    Vil så gerne se jer snart, mon i har plads til 6 overnattende? Måske i et telt i haven?
    Vil gerne lære dig backgammonreglerne ved lejlighed.
    Kram til dig og dine. Hanne


Skriv et svar

