Home alone

Helt usædvanligt er jeg helt selv herhjemme. Der er stille og det er blevet mørkt udenfor. Jeg har sovet hele dagen væk efter en umådelig stille nattevagt, og nu sidder jeg her, med tæppe, kaffe, fjernbetjening og laver ingenting, inden jeg tager på job igen. Ruben har været ude i den helt store omgang idag. De startede ud i morges ved 9-tiden, kørte til farmor og farfar, drak kaffe, hentede trailer, kørte Ella til Bakkevej til pasning, videre til IKEA i Århus, købte adskillige kommoder, skabe, skriveborde og den slags, op i traileren med det, videre til Brabrand, hvor farmor og farfar og de to store mødte ham til Anettes kandidatfest. Imens har Ella hygget sig inderligt hos mormor og morfar, spillet vildkat, bygget sandkager og været vigtig og den slags. Imens… har jeg sovet og lavet absolut ingenting! Jeg griner lidt for mig selv, og tænker på dengang, jeg for alt i verden ikke vil gå glip af en tur i IKEA, og hvor det ville være helt utænkeligt at lade Ruben helt selv ekvipere boligen. Men sådan kan man jo heldigvis forandre sig over tid. Jeg afgiver nu glad og gerne en tur ud i tætpakkede varehuse, overlader gerne kassekøen til andre, slipper helst for mængden af mennesker, som gerne vil mærke og se på den samme ting som jeg. Jeg bliver gerne her med avisen og kaffen. Det, man desuden kan være sikker på ved at overlade IKEA til Ruben, at der ikke kommer så mange servietter eller lys med hjem til skufferne…

One Comment on “Home alone”

  1. Lili siger:

    TIhi.. man har jo lov at “vokse med opgaverne” og dermed … altså overlade indkøb af sådan nogle store tunge kasser til Ruben – du har jo sikkert haft gode muligheder for at sætte dine krydser i IKEA kataloget inden han kørte mon ikk??;-) Skønt at du kan hygge dig istedet for at “føle dig snydt” over ikke at være med.. hvis du ligesom forstår…

    Spændende at få huset fuld af familien igen og ikke mindst en masse kasser der skal åbnes og ting der skal SAMLES sættes på plads og FYLDES OP!!! Jow jow..

    God søndag – her regner det – men det er I åbenbart fritaget for tror jeg at have hørt

    Lili


Skriv et svar

