Vil du høre noget?

-lød spørgsmålet under aftensmaden. Jo tak, altid gerne, siger man så som rutineret mor, selvom let hovedpine og trang til absolut stilhed havde meldt sig mellem 17-17.30. Nå, men altså, hvad kalder man det, hvis en slange og et pindsvin gifter sig??, vil den 7-årige gerne vide. Hm. Et umage par? Nix, wrong guess, fortæller 7-årigt ansigtsudtryk triumferende. Nå, roder i hukommelsen, hvordan er det nu den er… Jo, nu har jeg det, et pigdæk, proklamerer ikke helt hukommelsessvækket mor. Nixen bixen igen! Okay. Jeg giver fortabt. Deres unger kaldes et punkteret cykeldæk, triumferer 7-årig med ansigtet fyldt med lige dele begejstring, jord og tærte med tun. Tilbage sidder let forvirret mor, som stumt mimrer og prøver at memorere forne tiders jokes. Lykkes kun delvist. Må erkende, at der er huller i den ellers funktionsdygtige overetage. Eller også er det en kombination af misforståede pointer hos ellers ufejlbarlig 7-årig og let anstrengt og hårdt brugt mormenneske.

Har lige overstået endnu en kursusdag, har nu udviklet evnen til at sove med åbne øjne til perfektion. Det er lettere uinteressant at sidde 17 mennesker i rundkreds i lukket rum og kigge på gennemgang af respiratorindstillinger. Efter min ydmyge mening altså. Det svære er ikke umærkeligt at vippe til den ene side, for det giver akut panikanfald, når man kommer til punktet hvor man føler, at man falder ned fra et højhus. Så husk at læn ryggen fast mod ryglænet. Fungerer særligt fint med stol betrukket med stof. Taler af erfaring. Har hidtil undgået at give flyvespjæt og gisp fra mig under faldemanøvren.

Okay. Sarkasme til side. Jeg har ikke fået et kæmpe udbytte af dagens gerning, men har til gengæld haft det rart med nogle mennesker. Det tæller langt mere. Jeg er en heldig kanalje. Herhjemme er dagen gået rask afsted med vitser og kugletrilleri, fjernstyret racerbil og hjemmelavede ramper og forhindringer i gården, sniksnak, Ella der øver brystsvømning med blå dykkerbriller på køkkengulvet og almindeligt over- og underskud i skønsom blanding. Med andre ord en helt almindelig,rar hverdag. Særligt rar, fordi dagen i morgen ikke har et vækkeur på den gale side af kl 6, for i morgen har jeg næsten fri. Helt indtil jeg skal på nattevagt, men det gør ikke spor. Man skulle tro, det var løgn, men jeg har savnet mine skiftende vagter helt ubeskriveligt. Jeg er i øjeblikket ikke konstrueret til at møde kl.7 nærmest hver eneste dag. Jeg har det, som om jeg hele tiden har været til en stor fest dagen før, bare uden at have oplevet noget sjovt. Nu vil jeg i stedet nyde, at jeg faktisk har en hel dag til at ordne og gøre og drikke kaffe og snakke og hygge mig og sove en middagssøvn (jeg skal jo på nat, det er vel helt ok?!), og den slags. Jeg glæder mig. Vil nu sætte mig med avisen (og ja, det er Politianmeldte Politiken) og en kop kaffe og forsøge at overtale øjenlågene til at stramme balderne og blive oppe på plads lidt endnu…

God aften

Kh

I

3 kommentarer on “Vil du høre noget?”

  1. Sommerstedet siger:

    Jamen dog, HAR jeg ikke sagt, at I skal holde en ordentlig avis!?

  2. RobD siger:

    I usually don’t post on Blogs but ya forced me to, great info.. excellent! … I’ll add a backlink and bookmark your site. 🙂

  3. Bill Bartmann siger:

    There is obviously a lot to know about this. There are some good points here.


Skriv et svar

