At have eller ej

Jeg har! I overflod af gode ting. Store ting, som kærlighed og lykke. Små ting, som strikketøj og hortensia. I må få et glimt af småtingene, som også kan gøre hverdagsglad.

 

 

Min Pine er en yndlings. Perfekt størrelse, perfekt tyngde og blødhed. Og så kan jeg bare godt lide patenten med ribstregerne i. Jeg bruger den hver dag. Kommer nok til at strikke en mere. Jeg vil godt indrømme, at jeg ikke har fulgt opskriften slavisk, jeg har digtet lidt, rettet lidt til, hvor jeg syntes, og på den måde må man nok sige, at det er en tilsnigelse at kalde den en ægte Pine. Men den ligner!

 

Og så har jeg i dag været i haven. Jo, den er god nok, jeg har været i haven. Jeg havde aldrig troet, at jeg frivilligt ville gøre den slags, men jeg er åbenbart blevet voksen nok eller noget. Jeg har i hvert fald sorte negle, men jeg har også 4 store hortensia plantet langs hegnet. Jeg håber, de vokser og breder sig med tiden. Dertil kommer et hjørne med løvstikke, timian, basilikum, kruspersille og rosmarin, som dufter himmelsk, når man åbner lågen til haven.
Nu er min krop mødig og træt, og det er på en måde lidt dumt, for jeg er jo ikke engang startet på den rigtige arbejdsdag endnu. Men det var det værd! Tænk engang…

Kh
I

Posted by Picasa
One Comment on “At have eller ej”

  1. Lili Ruby siger:

    Ja jeg forstår heller ikke hvor min havelyst er kommet fra – måske det i virkeligheden ER noget med at blive voksen nok 🙂 🙂 TILLYKKE med dine hortensiaer – som er smukke og som jeg også selv kommer til at "kan li" mere og mere – de har for mig altid stået som "pensionist blomster" – men det er af en eller anden grund gået over..

    Altså jeg er med SIKKERHED den glade aftager (og evt. leverandør af garnet) af en PINE – så kan du prøve at strikke nogle størrer størrelser også – det gælder jo om at være alsidig 🙂 🙂

    DEN ER IHVERTTILFÆLDE FLOT

    Knus

    Lili


Skriv et svar

